Markalaşma

Bir kuruluşun, kurumun veya bireysel şirketin mal ve hizmetlerini diğer mal ve hizmetlerden ayıran sembol, işaret, slogan veya amblem gibi her türlü işarete marka denir. Markalaşma ise bu kurum ve kuruluşların kendilerine özgü stil ve algılar yaratma sürecine girerek markalarını ön planda tutmasına denilir.

 

Markalaşma bir olup bitme durumundan ibaret değil, aksine bir süreçten oluşmaktadır. Yapılacak reklam, afiş gibi görsel ve radyo yayıncılığı gibi işitsel yayın organları ile markalaşma süreci oluşturulur.

 

Markalaşma Neden Gereklidir?

 

Herhangi bir kurum veya kuruluşun markalaşma süreci, markasına özgü renk, slogan, müzik, isim ve paketleme tarzı gibi birçok yolun doğru kullanılması ile oluşur. Markalaşma ile müşteri sayısı çoğalarak kar oranı artmaktadır. Bu sürecin doğru ilerleyebilmesi sağlanırsa, kuruma faydalarını şu şekilde saymamız mümkündür:

 

– Piyasada bilinen bir firma olma yolunda ilerlenir.
– Müşteriler markayı daha iyi tanıma fırsatına erişirler. Böylece reklam süreci hızlanır.
– Markanın tanınması ile beraber müşterilerin firmaya bağlılığı artar.
– Doğru bir markalaşma stratejisi ile firmanın büyüme süreci hızlanır.