İso 10002 müşteri memnuniyeti yönetim sistemi
Müşteriler almış oldukları hizmetleri değerlendirerek süreç içerisine katkıda bulunmaktadır. Bu sürecin etkin olarak yönetilmesi ile birlikte müşterilerin beklentileri anlaşılabilir ve buna göre bir tepki geliştirilebilir. Müşterilerin hangi durumlardan memnun olup hangi durumlardan şikayetçi olduğunun anlaşılması ile bu durum kurum lehine dönmektedir. iso 10002 müşteri memnuniyeti yönetim sistemi işin çapının ne olduğunun önemi bulunmadan veya işin ne olduğunun bir önemi olmadan bu durumu lehimize çevirmemize yardımcı olmaktadır.
iso 10002 müşteri memnuniyeti yönetim sistemi bilhassa başarı ile ilgili büyük bir kaygısı olan firmalar için oldukça gereklidir. Bu durum geri dönüşlerin irdelenmesi ve bunu sürecin içerisine katması kurumu her zaman ileriye taşıyacaktır.
Müşteri Memnuniyeti
Müşteriler artık hizmetin her zaman daha iyisini istemektedir. Müşterilerin bizi tercih etmeleri için her zaman bir yenilik eklenmesi artık şarttır. iso 10002 müşteri memnuniyeti yönetim sistemi ile bu durumu daha kolay bir hale getirmek mümkündür. iso 10002 müşteri memnuniyeti yönetim sistemi ile bu durum uluslararası bir durum haline gelerek belgelendirilir. Bu belgenin bulunduğunu gören müşterilerin tercihi muhakkak bu belgenin bulunması doğrultusunda değişecektir.