İso 26000 Sosyal Sorumluluk Standardı 2010 yılında Uluslararası Standartlar Organizasyonu tarafından yayımlanan iso 26000 sosyal sorumluluk standartları tüm dünyada kabul edilmiş kriterlerden oluşmaktadır. Sürdürülebilir kalkınmayı sağlamak için oluşturulan sistem kuruluşların performans kalite oranını ölçer. 2010 yılına kadar SA 8000 Sosyal Sorumluluk standardı olarak isimlendirilen standart Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) tarafından iso 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi olarak yayınlanmıştır.
Kuruluşların işlerini performans bazında ölçüme tabi tutan iso 26000 sosyal sorumluluk standartları sosyal sorumluluğun gelişmesine katkıda bulunur. Kuruluşların faaliyetlerinin sosyal dünyanın içinde sorumluluk bilinciyle hareket etmesi hedeflenmektedir. Kuruluşların müşteri memnuniyeti, etkili iletişim yöntemleri, piyasa saygınlığı gibi hususlardaki başarısı iso 26000 sosyal sorumluluk standartlarına uymasıyla mümkündür.
iso 26000 Sosyal Sorumluluk Standartları Nelerdir?
Her kuruluşun topluma katkı sağlayarak gelişime yardımcı olması gerekir. Sosyal bilincin gelişmesi ve insana verilen değerin artması toplumu ileriye taşıyan en önemli iki etkendir. Bu gelişimin sağlanması için kuruluşların yapması gerekenler iso 26000 sosyal sorumluluk standartlarıyla belirlenmiştir.Bu standartaları uygulayan firmalar İso 26000 Belgesi almaya hak kazanır.
Müşteri bazlı çözüm üretmek, rakip şirketlerle rekabet edebilmek, performans yüzdesini yükseltmek, piyasada saygınlık oluşturmak kuruluşların sosyal bilinçle hareket etmesine bağlıdır. İso 26000 Belgesi Standartları buna yönelik olarak düzenlenmiş olup kuruluşların sosyal alana katkı sağlayarak büyümesi temel hedef haline getirilmiştir.