iso 9001 kalite yönetim prensipleri standardı, Avrupa Birliği ülkelerinin içerisinde bulunduğu farklı ve çok sayıda ülkenin kalite belgelendirme modeli olarak kullanılır. Bu standart içerisinde yapılan işlerin kaliteli olduğunu gösteren pek çok nokta bulunmaktadır.
İso 9001 kalite yönetim prensipleri standardı esas olarak 8 kalite standardına bağlanmıştır. Bu 8 kalite standardı kalite yönetim standartları içerisinde firmaların ne üreticilerin kalite durumlarını göstermektedir. İso 9001 kalite yönetim prensipleri standardı içerisinde bulunan 8 kalite standardı ise şu şekildedir;
1- müşteri odaklılığı,
2- liderlik vasıfları,
3- yönetimde kaliteli sistem yaklaşımı,
4- Proses yaklaşımı,
5- Çalışanların yönetime katılımı,
6- Karar verme aşamasında gerçekçi olmak,
7- Tedarikçi ilişkilerinde karşılıklı pozitif çıkara dayanma,
8- Yönetimi sürekli iyileştirme.
İso 9001 kalite yönetim prensipleri standardında belirtilen standartların her biri firmaların daha kaliteli ve işler yürütmesini sağlamaktadır. Özellikle müşteri odaklılığı standardında müşterinin bir firmadan aradığı tüm standartlar sağlanmaya çalışılır. Bu standart sayesinde müşteri beklentileri de doğru şekilde karşılanabilir. Standart sahibi olan tüm firmalar bir marka olarak daha kurumsal bir işleyişe geçiş yapabilmektedir.