Marka almak, istenilen isim hakkının ya da logonun süresiz bir şekilde koruma altına alınmasını sağlamaktadır. Sadece 10 yılda bir isim hakkı işlemlerinin yenilenmesi yeterlidir bu süreç için.
Marka almak, düşünüldüğü kadar zor bir süreç değildir. Marka almak için öncelikle şahıs ya da firma tarafından, istenilen isim veya logonun alınıp alınmadığı araştırılmalıdır. Eğer önceden alınmış ise; kiralama işlemi gerçekleştirilebildiği gibi, alan şahıs ya firma ile görüşülerek, satın alma işlemine de gidilebilinmektedir. Bu şekilde isim hakkının ya da logonun devri yapılabilmektedir.
Marka tescil işlemleri için yapılması gereken prosedürler nelerdir?
Marka almak, diğer bir deyişle marka tescili işlemlerini hukuki anlamda tam olarak gerçekleştirebilmek için gerekli başvuru evraklarının teslimi eksiksiz bir şekilde yapılmalıdır. İncelenen evraklar neticesinde başvurunun uygun bulunması halinde isim hakkı süresiz olarak şahıslara ya da firmalara verilmektedir.
Marka almak için gerekli evraklar nelerdir?
-Başvuru formu (Yetkili kişilerce doldurulması zorunludur)
-Başvuru ücreti (Marka örneğine göre değişiklik göstermektedir.)
-İstenilen marka örneği
-Vekaletname ( Firma yetkilisinin adı- soyadı – kaşesi ve imzası yer almalıdır.)