Marka danışmanlığı, firmalara ait olan değerleri ön plana çıkaran ve pazarlanma konusunda farklı fikirler üreten kişilere verilen tanımdır. marka danışmanlığı, ağırlıklı olarak standart düzeydeki reklam ajansalarının yapamadığı tanıtımsal faaliyetleri yerine getirmektedir.
Marka danışmanlarının işlevi nedir ?
Marka danışmanlar reklam ayağından başlayarak, marka bilinirliğine kadar olan süreci bir bütük olarak ele alarak, sonuca ulaşan bir birimdir. Bu nedenle bir çok işi aynı anda yaparak, daha etkili ve hızlı sonuçlar elde etmektedir. marka danışmanlığı, ele aldıkları konulara daha geniş açıdan bakarak, doğru yönlendirme yapmayı başarmaktadır.
Marka danışmanlığı birimine neden ihtiyaç vardır…
-İletişim araçlarını doğru kullanıyor olmalarından
-Marka iletişim araçlarını seçme tercihlerinden
-Tarzları,satış ve pazarlama stratejilerinden dolayı
-Firmalara kurumsal kimlik kazandırma başarılarından
-Reklam araçlarını doğru ve yerinde kullanabilir olmalarından
-Müşteri psikolojisinden anlamaları ve davranışları olumlu hale getirebilmelerinden dolayı
Firmalar marka danışmanlığı oluşturmaktadır. Markaya bir birey hassaslığı ile yaklaşmaları ve o markaya kimlik kazandırmaları, danışmanların ne denli iletişim ve pazarlama yanlarının güçlü olduğunu göstermektedir.