Kişiler marka yönetimi yaparken marka kişiliğine dikkat etmelidir. Çünkü markalar da kişiler gibi kişiliklere sahiptir ve marka yönetimi sırasında gideceğiniz aşamalarda bu kişiliğe göre hareket etmelisiniz.
Kişiler marka yönetimi konusuna el atmadan önce marka kişiliği konusunda bir fikir sahibi olmalılar.
MARKA KİŞİLİĞİ
Örneğin baştan çıkarıcı, saf, kendinden emin, erkeksi, kadınsı, ilginç, heyecanlı, maceracı, lider, doğal, isyancı, hayat dolu gibi birçok kişilik türü vardır. Siz marka yönetimi sırasında markanızın nasıl bir ideali var ise nasıl bir kişiliğe sahip ise o şekilde davranmalı ve yapacağınız reklamları, başlıkları, sloganları ve hatta ürünler ile ilgili içerikleri bile buna göre ayarlamalısınız.
Güçlü markalar stratejiye ihtiyaç duyar. Pazarlama yaparken strateji çok önemli bir konumdadır. Kişilik özelliği marka yönetimi sırasında nasıl bir yol izleyeceğiniz ve pazarlama yöntemi olarak hangi strateji de ilerleyeceğiniz konusunda size yol gösterir. Eğer buna dikkat etmez ve markanızın bir o özelliğe bir bu özelliğe göre yönetmeye çalışırsanız bunun sonuçları olumsuz olacaktır ve kararsızlık oluşumuna neden olacaktır.